smajsblogg

Alla inlägg under augusti 2013

Av Stina (Smajs) - 30 augusti 2013 15:31

Heeeeejsaaan!

 

Äntligen fredag! Så skönt! O i morgon är det kräftskiva. Blir grymt!


I vilket fall, veckan har väl varit helt ok. Skulle väl inte säga att skolan är kul, men den har ja, vart ok helt enkelt. Hur som helst, nu är det helg så inget skolprat! Funderar på vad jag ska göra i kväll, kanske se alla Harry Potter filmerna? Blev lite sugen då jag läste på en annan tjejs blogg att hon skulle ha Harry Potter-maraton i dag. Jag är inget Harry Potter fan, men det var sjukt länge sedan jag tittade på filmerna.. vi får se. Ska nog ut och springa på söndag.. Söndag är en tråkig dag, en dag där man kan göra vad som helst egentligen, men som ändå är tråkig. Det är ju måndag dagen efter!


Förresten har ni tänkt på detta.. (ni har säkert hört den förut!), varför är det så långt från måndag till fredag, men så kort från fredag till måndag? Egentligen.. varför? Hade ju varit nice om det var tvärtom. Men hur som helst (ska sluta skriva om mina meningslösa ordvitsar), just nu sitter jag och äter fruktsallad som jag gjorde när jag kom hem från skolan, lyssnar även på Calvin  Harris som jag ska skriva om i ett skolprojekt i engelskan (mitt bästa ämne..). Btw, adios amigos!

 

 


Av Stina (Smajs) - 29 augusti 2013 15:32

Var ett bra tag sedan jag bloggade. Blev aldrig något inlägg sista veckan på sommarlovet & sedan har det varit lite fullt upp med skolan & andra prylar!


Vill bara meddela om att jag är back on track & att jag kommer publicera inlägg med jämna mellanrum!

Kram!

 

 

Av Stina (Smajs) - 13 augusti 2013 22:29

Kände för att mysa lite i kväll. Så jag bullade upp lite kuddar i sängen, gjorde i ordning lite frukt & några kakor, samt tände ett doftljus. Underbart! Känner att jag måste få pusta ut lite.. på ett skönt sätt. Well, det är i vilket fall bara, stort uttryck på bara, 8 dagar kvar tills skolan börjar för mig. Så trist! Det kan man väl säga är bland annat en utav anledningarna till myset. 


Idag har jag varit och shoppat lite med min mamma, har köpt lite kläder, ett halsband & några få skolprylar. (Resten har jag redan köpt inför skolan!). Tänkte i morgon visa det jag köpte i ett separat inlägg. 

     

Av Stina (Smajs) - 11 augusti 2013 14:59

 

Då var det dags för månadens blogg igen!

 


För att delta denna månad måste du bara kort och gott kommentera i detta inlägg att du är med. För större chans att vinna, länka detta inlägg på din blogg! 


Jag lottar ut 3 vinnare! De som länkar inlägget kommer hamna i en egen liten lottning för större chanser att bli månadens blogg! 

 

Månadens vinnare presenteras den 21 Augusti, alltså inte fullt ut i slutet av månaden. Ni har fram till klockan 12.00 den 21 Augusti på er att delta! Lycka till!

 

Av Stina (Smajs) - 11 augusti 2013 14:40

 

Hejsan!


Som några av er kanske redan vet, så har jag beställt lite grejer från Forever 21 för ett tag sedan. I detta inlägg tänkte jag helt enkelt visa vad jag köpt därifrån.

 

Mustasch halsband i trä:

€3,90

 

 

Blommig blus:

Då jag köpte den: €15,75

Just nu: €10,99 

 

 

Rutig, kortärmd skjorta:

€14,75

 

 

Militärlinne med nitar:

Då jag köpte den: €12,75

Just nu: €9,99 

 

_________________________________________________________________________________________________________________

Det var då det jag köpte från Forever 21. Jag rekommenderar verkligen deras hemsida! De har otroligt snygga kläder, och leveransen går sjukt fort fram! Jag fick mitt på 2 dagar!

 

Av Stina (Smajs) - 10 augusti 2013 18:30

 

-Skolstarten

Ni tänker nog att jag är konstig, för skolan är ju inte direkt kul. Och jag ska säga er, det tycker inte jag heller. Men faktiskt, så är jag lite hypad inför skolstarten. Det känns kul att sticka o handla skolgrejer, planera, köpa kläder inför osv. Sedan får man ju träffa sina vänner också!

 

- Forever21

Den amerikanska klädkedjan Forever 21. Den är så grym! Beställde nyligen lite kläder från deras hemsida som jag ska visa er senare. Men i vilket fall, de har verkligen ursnygga kläder och accessoarer som helst. Rekommenderar er verkligen att checka deras hemsida. Dessutom fick jag mina saker på 2 dagar! 

 

- Surt godis

Testade för första gången surt godis i helgen (whuuut?!), och det var as gott! 


 

- Att sommarlovet är slut

Jag vet att jag nämnde att det ändå ska bli liite kul att börja skolan. Men samtidigt vill jag ju inte att sommarlovet ska tag slut. Jag känner att jag vill hinna med mer. Min sommar får inte vara över ännu!


- Vänner som flyttar

En av mina roligaste vänner flyttade nyligen. Långt bort, dessutom. Så tråkigt när något man trivs med ska flytta!


- När man ramlar 

Ja, alla har väl ramlat någon gång? Men kanske inte på en longboard? Lyckat nog gjorde jag det när jag var ute och åkte, och jag fick värsta skrubbsåret på armen, i ansiktet och på axeln. Dessutom så syns såren svagt fortfarande, och det var mer än 1 månad sedan som det hände! Hm.. att ramla är kanske inte det värsta som finns, men såren.. nja, fy på er sår! 


 




Av Stina (Smajs) - 10 augusti 2013 15:13

Den 4 Augusti blev jag 13 år. Grymt! Eller hur? Man känner sig helt plötsligt äldre.. helt enkelt. Haha!


Sen har vi ju det här med presenter och så, det roligaste med att fylla år. Tänkte att jag kanske kunde berätta vad jag fick.

- 1500 kr

- 7 böcker, varav en en glutenfri bakbok, har nämligen gluten (trolololololo)

- The sims 3 Semesterparadis

-  Twilight-filemrna "Breaking dawn part 1" samt part 2

 

 

Av Stina (Smajs) - 10 augusti 2013 15:04

Hej, tänkte lägga upp några bilder från denna sommar. Det är inte särskilt många bilder. Bara en del. Men tänkte att det kunde vara kul för er att kolla, trotts det. 


En påminnelse bara, jag lovade ju att lägga upp en hel del bilder från resan till Italien, Grekland & Kroatien. I detta inlägg kommer det ca 3 bilder från Venedig, & 2 från Santorini, Grekland. Jag kommer antagligen inte ladda upp fler, tyvärr. Har jätte många härliga bilder från flera olika städer, som jag såå gärna vill lägga ut. Men det tar sådan tid att föra över allihop, då jag måstre skicka dem via mail, en i taget. (Kan inte föra över dem direkt från mobilen till datorn, vet inte varför). Så ni får nöja er med några sommarbilder därifrån, tyvärr. 

 

Grönan. Hade så grymt kul där med min vän Tilda. Bästa rides: Insane & Fritt fall, definitivt. 


 

Jag och Tilda bakade cupcakes en sommardag, de blev hur grymma som helst, rent ut sagt! 


Några Venedig bilder:

 

   

 

(Blir större om ni klickar på den)

 

Santorini bilder:

   

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Halloj! Jag heter Stina och är en glad 13-årig tjej född 00!

Jag älskar mycket här i livet, men foto och shopping är nog bland de större intressena! På min blogg kan du läsa allt mellan himmel och jord som kretsar kring mitt liv!

Translate my blog

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Månadens blogg!

Vill du vara med om tävla i månadens blogg? Klicka här för att delta!

 

Instagram

 

Omröstning

Ska ni någonstans i sommar?
 Ja! ;)
 Nej, ska vara hemma.

Stina reser

Under denna flik skriver jag de filfällen då jag är bortrest/inte kommer kunna blogga. 

 

Sommarläger, 1/7 - 5/7

Venedig samt kryssning: 10/7 - 21/7

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards