smajsblogg

Alla inlägg den 26 juni 2013

Av Stina (Smajs) - 26 juni 2013 22:10

Hej! De flesta av er vet antagligen inte om detta, så tänkte skriva ett litet inlägg om det.


Den 1/7 åker jag på sommarläger via en förening som heter SCUF. (Svenskaceliakiungdomsförbundet). Detta är i princip som ett helt vanligt sommarläger som varar i fyra dagar (inget kollo, utan ett läger), men skillnaden är att det serveras gluten- och laktosfri mat! Jag har nämligen gluten. (Tål inte vetemjöl). 


I vilket fall, grejen med det här inlägget var att jag ville meddela er som läser min blogg om att jag kommer vara bortrest. Jag kommer hem den 5/7, men den 10/7 far jag iväg i ytterligare 10-11 dagar! Då ska jag till Italien, samt på medelhavskryssning. Ett inlägg om det kommer senare! 


När jag är på lägret kommer jag antagligen inte att blogga, så kommer därför tidsinställa några inlägg. Fast kommer nog göra minst 1 inlägg medan jag är på lägret via mobilen, men vi får se! När jag kommer hem kommer antagligen bilder från lägret upp, några andra inlägg, men knappt något mer. Då jag sedan åker iväg igen kommer några tidsinställda inlägg finnas, men kommer nog inte att kunna blogga från Italien eller båten. Bilder från båten och Italien kommer komma upp när jag kommer hem! Åh, gud vad jag önskar att ni också skulle kunna åka på en sådan kryssning, det är inte som att åka med färjan till finland direkt, utan det här är balkonghytter, pooler, barer.. alltså, allt är som.. ja, jag vet inte vad. Och på dagarna så stannar man  i olika länder kring medelhaven där man kan gå och shoppa/gå på utflyter. Hur jag vet allt detta är för att jag var på samma kryssning förra året, fast nu stannar man i andra länder. I vilket fall,

 

hoppas att ni får en lika underbar sommar som jag! Man kan ju faktiskt hitta på lika roliga och mysiga saker utan att spendera en massa pengar på det! :) 

 

Trevlig sommar!


 

 



Av Stina (Smajs) - 26 juni 2013 21:45

Igår var mamma och jag iväg och shoppade en bit utanför stan. Letade efter lite speciella saker inför sommarlägret jag ska åka på på måndag, samt övrig shopping. 


Tänkte visa vad jag köpt för något & dess pris. Blev mest kläder (eller, i princip bara kläder). I Vilket fall, ska sluta skriva nu och visa vad jag köpt, som sagt!

 

Något tjockare tröja med siffrorna "76", från JC.

Pris: 299:-


   

Sommarklänning med bälte till, från H&M.

Pris: 199:-


 

Blus med nitar och jeans, från VERO MODA.

Pris: 379.95:-


 

Tjockare tröja med texten "Nineteen" samt siffrorna "96", från Stadium.

Pris: Rea! 50:-

  

Bikinishorts (ser lite ut som trosor när man håller i den (eller på bild), när de väl är på blir de mer som shorts, från Stadium.

Pris: 79:-

 

Svarta gummistövlar, från Stadium.

Pris: 299:-


 

Vit kjol, från H&M.

Pris: 199:-


 

Miniflux, 21,50:-

Minitandkräm, 11,50:-

Tandborstskydd, 21,50:-

Dessa produkter kommer ifrån Kronans droghandel. 


 

Bag (lila, soc), 199:-

Ryggsäck (svart med text, warp), 100:-

Dessa väskor kommer från Stadium.

______________________________


Det var då allt jag köpte! Köpte egentligen ett par mjukis-shorts också, men de var tyvärr i tvätten under fotograferingen av prylarna. Därför har jag ingen bild på dem. Men de är helt vanliga gråa mjukis-shorts med lite rosa och blå text på ena sidan, de kommer från H&M, och de kostade 79,50:-.


Ja, vad mer kan jag säga? Well, ett kommande inlägg kommer handla om lägret jag ska på. 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Halloj! Jag heter Stina och är en glad 13-årig tjej född 00!

Jag älskar mycket här i livet, men foto och shopping är nog bland de större intressena! På min blogg kan du läsa allt mellan himmel och jord som kretsar kring mitt liv!

Translate my blog

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Månadens blogg!

Vill du vara med om tävla i månadens blogg? Klicka här för att delta!

 

Instagram

 

Omröstning

Ska ni någonstans i sommar?
 Ja! ;)
 Nej, ska vara hemma.

Stina reser

Under denna flik skriver jag de filfällen då jag är bortrest/inte kommer kunna blogga. 

 

Sommarläger, 1/7 - 5/7

Venedig samt kryssning: 10/7 - 21/7

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards