smajsblogg

Alla inlägg den 30 juni 2013

Av Stina (Smajs) - 30 juni 2013 18:22

Det har hänt relativt mycket de senaste dagarna. I fredags var jag nere på cityfestivalen med min granne Tilda. Vi åkte en karusell, som hette Star Dancer. (Tror jag?). Den var okej.. För övrigt så spelade vi på klon, vi båda vann ett likadant gosedjur, på första försöket! Hur häftigt är inte det? Klon är ju (för det mesta) omöjlig. Dock vet jag inte varför jag spelade på det, vad ska jag egentligen med gosedjuret till? Haha! 


I vilket fall, i dag var vi nere på stan igen (och gick på cityfestivalen). Vi käkade lunch med min mamma, hennes mamma o brorsa, samt hennes kusiner. (Min pappa, brorsa (ja, jag har en brorsa), och Tildas pappa var på bråvalla). I vilket fall hade vi det jätte trevligt, jag köpte ett armband på marknaden också för 80:-. Det som förvånade mig mest är att jag inte alls brukar shoppa på marknad, är inte förtjust i det, men aa.. så blev det! Köpte även ett halsband med en penna (!) som "dekoration", och en ring med en svart ros på från glitter. (De hade 75% rea så fick smyckena för 12:- styck!). 


Efter lunchen gick jag och Tilda till karusellerna, vi tänkte åka en karusell som hette The king. Man satt liksom i en "klo" som snurrade ett helt varv runt, hmm.. kan inte riktigt förklara, men den såg i vilket fal grymt kul (men äcklig) ut. Så, vi tvingade oss på den, och den var sååå kul! Dock kan jag väll inte säga att munnen var tyst, den gick i ett! Haha! Senare samma kväll åkte vi den igen, då blinkade typ as många lampor samtidigt som man åkte.. Denna karusell är så grymt kul! Dessutom stannar man helt upp o ner i några sekunder! 

 

Min mamma tog ett kort när vi åkte..

 


Hittade även en video på karusellen vi åkte! Är dock i ett annat land, men fortfarande samma karusell! Titta på videon i minst 2 min om ni vill se vad som typ "händer"! :) Grymt kul!

FÖRRESTEN, ÅKER PÅ SOMMARLÄGER I MORGON! 

 Kommer tidsinställa några inlägg, men för övrigt syns vi på fredag! Och glöm inte att delta i månadens blogg, klicka här!

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Halloj! Jag heter Stina och är en glad 13-årig tjej född 00!

Jag älskar mycket här i livet, men foto och shopping är nog bland de större intressena! På min blogg kan du läsa allt mellan himmel och jord som kretsar kring mitt liv!

Translate my blog

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Månadens blogg!

Vill du vara med om tävla i månadens blogg? Klicka här för att delta!

 

Instagram

 

Omröstning

Ska ni någonstans i sommar?
 Ja! ;)
 Nej, ska vara hemma.

Stina reser

Under denna flik skriver jag de filfällen då jag är bortrest/inte kommer kunna blogga. 

 

Sommarläger, 1/7 - 5/7

Venedig samt kryssning: 10/7 - 21/7

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards